HERZLICHES WILLKOMMEN IM KAWASAKI 200/250 SINGLE FORUM - DAS FORUM FÜR KAWASAKI KLEINE LUFTGEKÜHLTEN EINZYLINDER LATEST NEWS SSM 2017 - Eine tolles Treffen - Danke an Elke und Ronny für die Mühe! *** Nächstes Small Single Treffen voraussichtlich 2022 ***

Noch mindestens

;
...bis zum nächsten
KL250 & Z200 Treffen
voraussichtlich 2022
***DAS FORUM WÜNSCHT ALLEN FREUNDEN DER KLEINEN KAWASAKI - EINZYLINDERN EINE TOLLE, UNFALLFREIE SAISON 2021 ***


KONTAKT * ALTES KL250 FORUM (Archiv)

ForumNewsMitgliederSuchenRegistrierenMember LoginKostenloses Forum!


Neuer Thread ...
More : [1] [2] [3]


ErstellerThema » Beitrag als Abo bestellenThread schließen Thread verschieben Festpinnen Druckansicht Thread löschen

LittelThumper 
Stammgast
......

...

Status: Offline
Registriert seit: 31.10.2013
Beiträge: 18
Nachricht senden
...   Erstellt am 05.11.2013 - 20:24Zum Seitenanfang Beitrag zitieren Beitrag melden Beitrag verändern Beitrag löschen


Hello all
apologies for the information on KTL200 should have read KLT200 and there is a KLT250 as well. ( did not have them in Britain). There is a modal KLF220, which is in Britain, I am also looking in to for compatible engine parts.

regards from London.




DerSemmeL ...
Coadministrator
...............

...

Status: Offline
Registriert seit: 03.11.2008
Beiträge: 6493
Nachricht senden
...   Erstellt am 05.11.2013 - 22:37Zum Seitenanfang Beitrag zitieren Beitrag melden Beitrag verändern Beitrag löschen


Hey Peter,

this here is available in Germany

exhaust Valve Z200

Greeze by SemmeL





Signatur
Bei manchen Menschen verstehen die Augen mehr die Bilder als die Buchstaben

LittelThumper 
Stammgast
......

...

Status: Offline
Registriert seit: 31.10.2013
Beiträge: 18
Nachricht senden
...   Erstellt am 07.11.2013 - 19:57Zum Seitenanfang Beitrag zitieren Beitrag melden Beitrag verändern Beitrag löschen


Hello kawajock
Thank you for sending me the picture of the Z200, they look very nice in silver.
regards from London.




LittelThumper 
Stammgast
......

...

Status: Offline
Registriert seit: 31.10.2013
Beiträge: 18
Nachricht senden
...   Erstellt am 07.11.2013 - 19:58Zum Seitenanfang Beitrag zitieren Beitrag melden Beitrag verändern Beitrag löschen


Hello Dersemmel
Thank you for the exhaust valve advertisement, the cost of a valve in Britain is twice as expensive than in Germany. I purchase the valve from Germany.
With great thanks peter.




LittelThumper 
Stammgast
......

...

Status: Offline
Registriert seit: 31.10.2013
Beiträge: 18
Nachricht senden
...   Erstellt am 07.11.2013 - 20:13Zum Seitenanfang Beitrag zitieren Beitrag melden Beitrag verändern Beitrag löschen


Hello all
A progress report on the Z200.

On Wednesday I went to my workshop to work on my Z200.
I am sill waiting for the exhaust valve to arrive from Germany, therefore I decided to remove the swing arm to lubricate the pivot shaft and inner sleeve with grease.
With the swinging arm removed I discovered that the inner sleeve was seized. After 30 to 40 minutes of banging and swearing the sleeve was removed from the swing arm. the sleeve had not a bit of grease on it, it was completely dry.
I clean the sleeve up and the sleeve has some scores marks on it.




Work in progress




Sleeve before and after cleaning

Question, Can I reuse the sleeve or should I replace it.




CDI unit Z200

Question, Can some one tell me if my cdi is the same as the KL250 or a Z250C, just for reference if my cdi malfunctions.


Regards from London




LittelThumper 
Stammgast
......

...

Status: Offline
Registriert seit: 31.10.2013
Beiträge: 18
Nachricht senden
...   Erstellt am 07.11.2013 - 20:38Zum Seitenanfang Beitrag zitieren Beitrag melden Beitrag verändern Beitrag löschen


[img][/img]

Work in progress

[img][/img]

Sleeve before and after cleaning

Question, Can I reuse the sleeve or should I replace it.

[img][/img]

CDI unit Z200

Question, Can some one tell me if my cdi is the same as the KL250 or a Z250C, just for reference if my cdi malfunctions.




DerSemmeL ...
Coadministrator
...............

...

Status: Offline
Registriert seit: 03.11.2008
Beiträge: 6493
Nachricht senden
...   Erstellt am 08.11.2013 - 00:00Zum Seitenanfang Beitrag zitieren Beitrag melden Beitrag verändern Beitrag löschen


LittelThumper schrieb

    Hello Dersemmel
    Thank you for the exhaust valve advertisement, the cost of a valve in Britain is twice as expensive than in Germany. I purchase the valve from Germany.
    With great thanks peter.


Doesn't matter, Peter
it makes me happy - when you are happy...

Thats my thinking bout a forum like ours, you know!

I thank you for the pictures !

In my signature you can read,
that some people (including myself) better understand the pictures than the words


And what you wrote about the sleeve - this is an not unimportant doing..to fit this..
I show you some pictures (with german words) but i think you'll understand it, for better greasing..
http://www.bilder-hochladen.net/files/dsh1-2v-38b3.jpg
http://www.bilder-hochladen.net/files/dsh1-2w-ec89.jpg
http://www.bilder-hochladen.net/files/dsh1-2x-6974.jpg

But before you do this, you should ask for,
not that afterwards you have to listen:
"Noo, thats impossible, you need a new one.."

Greeze vom SemmeL





Signatur
Bei manchen Menschen verstehen die Augen mehr die Bilder als die Buchstaben

KLX ...
KLX-Moderator
...............

...

Status: Offline
Registriert seit: 27.01.2013
Beiträge: 1373
Nachricht senden
...   Erstellt am 08.11.2013 - 10:46Zum Seitenanfang Beitrag zitieren Beitrag melden Beitrag verändern Beitrag löschen


CDI unit Z200

Question, Can some one tell me if my cdi is the same as the KL250 or a Z250C, just for reference if my cdi malfunctions.
[/Zitat]

Hello , the CDI unit for KL250 is different to the one for Z250C.
Greets Ronny





Signatur
Drosseln sind Vögel und haben in Mopeds nix zu suchen

LittelThumper 
Stammgast
......

...

Status: Offline
Registriert seit: 31.10.2013
Beiträge: 18
Nachricht senden
...   Erstellt am 10.11.2013 - 14:13Zum Seitenanfang Beitrag zitieren Beitrag melden Beitrag verändern Beitrag löschen


Hello all
I have been made redundant at work so my Z200 restoration project has been put on hold, however I am going to repair the motorcycle to a road worthy condition.

I went to my workshop on Saturday to reassemble the swing arm, I greased the inner sleeve and replace then disassembled the rear brake assembly, the cam shaft on the rear brake was absent of grease I cleaned and greased the cam then replaced. I removed the brake pedal and once again it had on grease on the shaft, I cleaned ,greased and replaced.
This motorcycle has had on maintenance in the past.
Next week I am going to start work on the front end of the motorcycle.

Question, My motorcycle has a 15 Tooth front srocket and a 37 Tooth rear srocket.
Of what combination of sprockets are best for the Z200

Thank you KLX for the response to my question.

regards from London



[img][/img]


[img][/img]


[img][/img]


[img][/img]




Kawajock ...
Administrator
...............



Status: Offline
Registriert seit: 26.07.2004
Beiträge: 3686
Nachricht senden
...   Erstellt am 11.11.2013 - 12:19Zum Seitenanfang Beitrag zitieren Beitrag melden Beitrag verändern Beitrag löschen


This is the usual combination and I prefere it at the 200ccm Kawasaki single.

Greetings
Juergen




More : [1] [2] [3]

Ähnliche Themen:
Thema Erstellt von Antworten Forumname
Z200-A5 FlyingZ 1 kawajock
Z200 adi 0 kawajock
H4 für Z200 eichy 14 kawajock
Z200 A6 FlyingZ 2 kawajock
Biete: Z200 4 kawajock
Neuer Thread ...

Geburtstagsliste:
Heute hat kein User Geburtstag!
----------------------------------


KLette und Zette - 2 Kleine mit Charakter
Google


Impressum

Dieses Forum ist ein kostenloser Service von razyboard.com
Wollen Sie auch ein kostenloses Forum in weniger als 2 Minuten? Dann klicken Sie hier!



blank