HERZLICHES WILLKOMMEN IM KAWASAKI 200/250 SINGLE FORUM - DAS FORUM FÜR KAWASAKI KLEINE LUFTGEKÜHLTEN EINZYLINDER LATEST NEWS SSM 2017 - Eine tolles Treffen - Danke an Elke und Ronny für die Mühe! *** Nächstes Small Single Treffen voraussichtlich 2022 ***

Noch mindestens

;
...bis zum nächsten
KL250 & Z200 Treffen
voraussichtlich 2022
***DAS FORUM WÜNSCHT ALLEN FREUNDEN DER KLEINEN KAWASAKI - EINZYLINDERN EINE TOLLE, UNFALLFREIE SAISON 2021 ***


KONTAKT * ALTES KL250 FORUM (Archiv)

ForumNewsMitgliederSuchenRegistrierenMember LoginKostenloses Forum!


Neuer Thread ...
More : [1] [2] [3]


ErstellerThema » Beitrag als Abo bestellenThread schließen Thread verschieben Festpinnen Druckansicht Thread löschen

LittelThumper 
Stammgast
......

...

Status: Offline
Registriert seit: 31.10.2013
Beiträge: 18
Nachricht senden
...   Erstellt am 01.11.2013 - 13:51Zum Seitenanfang Beitrag zitieren Beitrag melden Beitrag verändern Beitrag löschen


Hello all
I have just started on a new project restoring my Z200 it is a 1983 modal with 23000 miles on the speedometer. when I bought the motorcycle there was two problems with it, the steering stem bearing were worn and there was a weep coming from the cylinder head.
I rode the motorcycle for two months too and from work and then the winter come and brought some snow, so I took the motorcycle to the workshop and that is were it staid until now.
http:/www.bilder-hochladen.net[/img]

In the workshop I started dismantling the motorcycle to replace the head gasket and o-rings and on removing the contact breaker cover I discovered that the motorcycle had a cdi ignition system (capacitor discharge ignition) I thought this must be better than a contact breaker system because of less maintenance, however, if the cdi was defective where to acquire a new cdi, because these motorcycle are getting rare.
The removal process of the cylinder head went quite smoothly with no problems, like seized nuts or bolt. Once the cylinder head was removed I set to the task of cleaning the carbon from the top of the piston and then from to the cylinder head, on which I discovered that the exhaust valve had a crack within it.
I have had some advice from a member from this forum to look at my carburettor and look for material fatigue, thanks kawajock I am going back down to the workshop on Saturday to look over the motorcycle, will keep you all posted on my progress.




DerSemmeL ...
Coadministrator
...............

...

Status: Offline
Registriert seit: 03.11.2008
Beiträge: 6493
Nachricht senden
...   Erstellt am 01.11.2013 - 19:25Zum Seitenanfang Beitrag zitieren Beitrag melden Beitrag verändern Beitrag löschen


Hi Peter,

a CDI i just know by the Z250 Modell C, but your Z200 was build later, than these ones which were sold that times here in Germany...

Keep us on running, with your doing...

Best greetings
Der SemmeL





Signatur
Bei manchen Menschen verstehen die Augen mehr die Bilder als die Buchstaben

LittelThumper 
Stammgast
......

...

Status: Offline
Registriert seit: 31.10.2013
Beiträge: 18
Nachricht senden
...   Erstellt am 02.11.2013 - 21:47Zum Seitenanfang Beitrag zitieren Beitrag melden Beitrag verändern Beitrag löschen




Hear is my motorcycle




LittelThumper 
Stammgast
......

...

Status: Offline
Registriert seit: 31.10.2013
Beiträge: 18
Nachricht senden
...   Erstellt am 02.11.2013 - 23:50Zum Seitenanfang Beitrag zitieren Beitrag melden Beitrag verändern Beitrag löschen


Hear are some photographs



Work in progress

Piston before cleaning

Piston after cleaning

Crack in the exhaust valve




DerSemmeL ...
Coadministrator
...............

...

Status: Offline
Registriert seit: 03.11.2008
Beiträge: 6493
Nachricht senden
...   Erstellt am 03.11.2013 - 00:28Zum Seitenanfang Beitrag zitieren Beitrag melden Beitrag verändern Beitrag löschen


Thanks for the pictures, Peter

it seems, like the Z200 was made with CDI too..

From the Tankpainting,
i don't know that painture..
but it seems to be sold in some countries..

[Dieser Beitrag wurde am 03.11.2013 - 00:48 von DerSemmeL aktualisiert]





Signatur
Bei manchen Menschen verstehen die Augen mehr die Bilder als die Buchstaben

Kawajock ...
Administrator
...............



Status: Offline
Registriert seit: 26.07.2004
Beiträge: 3686
Nachricht senden
...   Erstellt am 04.11.2013 - 12:10Zum Seitenanfang Beitrag zitieren Beitrag melden Beitrag verändern Beitrag löschen


Semmel, Peter own a version, which never sold in Germany and afaik in the rest of Europe. Only in Great Britain you can find a 1983er Model. The later Z200 Versions A3/A4/A5 have CDI and a separate Cover for the oil filter, similar to your Z250C.

Greetings
Juergen




LittelThumper 
Stammgast
......

...

Status: Offline
Registriert seit: 31.10.2013
Beiträge: 18
Nachricht senden
...   Erstellt am 04.11.2013 - 19:05Zum Seitenanfang Beitrag zitieren Beitrag melden Beitrag verändern Beitrag löschen


Hello Dersemmel
The paint work and graphics on my motorcycle tank, I think, is not original.
My motorcycle is an A4 model and to my knowledge the graphics were changed from the A3 and the motorcycle was produce in three colours,
Metallic Black / Brilliant Blue / Moon Dust Silver. I can not fine a reference to compare the colour and graphics to my A4 motorcycle, therefore I am not sure of the graphics on my motorcycle.

Greeting from London




LittelThumper 
Stammgast
......

...

Status: Offline
Registriert seit: 31.10.2013
Beiträge: 18
Nachricht senden
...   Erstellt am 04.11.2013 - 19:07Zum Seitenanfang Beitrag zitieren Beitrag melden Beitrag verändern Beitrag löschen


Hello kawajock
To my knowledge, and I am no expert on z200’s that the A4 was the first model with cdi ignition? The major changes from A3 to A4 are Transistorized ignition, graphic, separate cover for the oil filter and rear shock absorbers.

Question, I would be interested to know if the cdi off a Z250C would be usable on my Z200. I will send a photograph of my cdi to see if it is compatible

Greeting from London




Kawajock ...
Administrator
...............



Status: Offline
Registriert seit: 26.07.2004
Beiträge: 3686
Nachricht senden
...   Erstellt am 05.11.2013 - 00:41Zum Seitenanfang Beitrag zitieren Beitrag melden Beitrag verändern Beitrag löschen


LittelThumper schrieb
    ...
    Hear is my motorcycle


May be the Color is original, there is a pic in the WWW of the later Z200 in silver with the similar lining of the gas tank.

Z200 silver version

Greetings
Juergen




LittelThumper 
Stammgast
......

...

Status: Offline
Registriert seit: 31.10.2013
Beiträge: 18
Nachricht senden
...   Erstellt am 05.11.2013 - 15:04Zum Seitenanfang Beitrag zitieren Beitrag melden Beitrag verändern Beitrag löschen


Hello all
I have been searching for some cylinder head valves for my Z200 with no success, because of the age of the motorcycle engine parts are hard to fine. However to day I had some good new concerning the cylinder head valves on the Z200. The engineering shop who are replacing the valves for me, informed me that the Kawasaki KTL200 (three wheel bike) has the same engine as the Z200.
I have not seen one in Britian, but I have acquired some valves.

Regards from London




More : [1] [2] [3]

Ähnliche Themen:
Thema Erstellt von Antworten Forumname
Z200 A6 FlyingZ 2 kawajock
Z200-A5 FlyingZ 1 kawajock
Biete: Z200 4 kawajock
H4 für Z200 eichy 14 kawajock
Z200 adi 0 kawajock
Neuer Thread ...

Geburtstagsliste:
Heute hat kein User Geburtstag!
----------------------------------


KLette und Zette - 2 Kleine mit Charakter
Google


Impressum

Dieses Forum ist ein kostenloser Service von razyboard.com
Wollen Sie auch ein kostenloses Forum in weniger als 2 Minuten? Dann klicken Sie hier!



blank